ZINEMAGINTZA


 

PEDRA, PEIXE, RIO: Itamatatiua

TRAILER

Pedra, peixe, rio: Itamatatiua filmak etxe berean bizi diren hiru pertsonek partekatzen duten espazioa intimoa arakatzen du. Etxean hartua izan den Ariana, San Luisetik datorren zortzi urteko neskatoa, Iban, dokumental bat egiteko asmoarekin Europatik etorri den antropologoa  eta Eloisa andrea, zeramikarekin lan egiten duen Itamatatiua bertako emakumea. Iragaitzazko familia moduko hau osatzen dutenek intimoki lotzen dituen sentipen bat aurkitzen dute; galerarena. Ariana, Eloisa andrea eta Ibanek amagandiko banatzea bizi izan dute. Giza hauskortasuna euren harremanaren egia bilakatuko da, oraindik sendoago gainera Sheyla hil ondoren.
Amaitu gabeko prozesu ireki batean Ariana, Eloisa andrea eta Iban lotzen dituen giza hauskortasunak, esperimentu zinematografiko hau muga kulturalak zeharkatzera eta horiek erradikalki desafiatzera darama. Munduarekin konprometitua dagoen partaidetza bat bezala agertzen da, aktiboki errealitateari aurre egiten diona eta hau egitean, ikerketa mota batean bilakatzen dena. Kokagune honetatik begiratuz gero, komunikazio ekintza baino gehiago, dokumentala pertsonen eta munduaren bilakaerarekin konprometitzeko modua da. Adierazpenaren gainetik esperientzia, analisiaren gainetik imajinazioa eta demostrazioaren gainetik inplikazioaren alde egiten duen prozesu bat da.
  


FITXA ARTISTIKOA:

Film luze dokumentalaren izenburua: Pedra, peixe, rio: Itamatatiua
Iraupena: 70 min.
Parte hartzaileak: Eloisa De Jesus andrea, Ariana Sodre Damasceno, Teandra De Jesus, Sheila De Jesus eta Iban Ayesta Aldanondo.
Zuzendaritza eta gidoia: Iban Ayesta Aldanondo
Ekoizpen exekutiboa: Iurre Telleria eta Pako Ruiz
Edizioa: Enara Goikoetxea
Musika: Joaquim Santos eta Pascal Gaigne
Soinu diseinua: Iñaki Alonso
Hizkuntza: Portugesa
Irudi post produkzioa: Moztu Filmak, Sonora Estudios eta Iban Ayesta Aldanondoren ekoizpena




CAMARA QUIMERA

TEASER


Zinemagile batek bideo, argazki eta egunkariz beteriko kaxa bat jaso du etxean. Berriki desagertu den antropologo batenak dira. Maletak egin eta honen arrastoaren atzetik abiatuko da munduan zehar. Berlin, Brasil eta Nafarroan barrena ibili ondoren, filmegileak ikasiko du antropologoak, beste gizarteetan iragan errituak ikertu izanagatik, berea burutzea ahaztu zuela.


FITXA ARTISTIKOA:

Film luze dokumentalaren izenburua: Kimera Kamera
Iraupena: 85 min.
Gidoia eta Zuzendaritza: Iban Ayesta Aldanondo.
Argazki Zuzendaria: David Lopez Fonseca.
Muntaketa: Julia Lanchas.
Musika: Pascal Gaigne.
Soinu Diseinua: Haimar Olaskoaga.
Irudi Post-produkzioa: Ruben Salazar.
Emana Films-ek ekoitzia.





HAIZEA

TEASER


Fran Nafar Errioxako artzain bat da, falkoneria zalea. Ekaina da. Urtero bezala, Fran eta Domingo artaldea Errege Bardeetako lur lehorretatik Erronkariko piriniotar larre berdeetara eramateko prestatzen ari dira. Orain milaka urte egiten den ibilbidea da. Fran eta Domingo izango dira ziurrenik lurralde horietan transhumantzia egingo duten azken gizakiak.

Lary soldagailuarekin galdaragintzan lan egiten duen emakume bat da. Bere benetako bokazioa pintura da. Badirudi orain gutxi zerbait gertatu dela Lary egonezin dagoelako. Egun batean, lantegian lana uzten duela azaltzen du pinturan aritzeko. Margotu ahal izateko Lary argi gehiago duen etxe batera doa bizitzera. Bere gauzak jasotzerakoan aspaldiko argazkiak topatzen ditu. Horietako batean Fran eta bera besarkatuta eta maitekiro agertzen dira. Laryk irribarre nostalgiko batekin begiratzen du argazkia.

Franek ardiekin gora egiten du Pirinioetarantz errepideak, hiri nahiz landa lurrak zeharkatuz. Bera ere aldaketa garaia igarotzen ari dela dirudi. "Egun hauetako batean ardiak salduko ditut", esaten dio Domingori. Falkoneria gero eta gehiago dago modan eta Franek uste du aztoreak hezten bizi daitekeela. Fran eta Domingok euren artzain zakurrak begiratzen dituzte. Txakur eme batek ar guztiak menderatzen dituela ematen du.

Laryk eguna margotzen pasatzen du. Egun batean aztore baten zirriborroa margotzen du ikatzez eta Franen etxeko postontzien uzten du. Udazkena heltzen da. Fran Bardeetara itzultzen da ardiekin eta Laryren marrazkia aurkitzen du postontzian. Franek marrazkia begiratzen du eta Lariri deitzen dio telefonotik. Hilabeteak pasa dira azkenengoz hitz egin zutenetik eta euren berriak eguneratzen dituzte. Marrazkiko aztoreak bizia hartzen du eta zeruan barrena elegante hegan egin ondoren Franen eskuan pausatzen da kontu handiz.  



FITXA ARTISTIKOA:

Film luze dokumentalaren izenburua: Amodio/maitasun transhumanteak
Iraupena: 85 min.
Parte hartzaileak: Francisco Fuertes Galochino, Lary Zatorre Frisón eta Domingo Urzainqui.
Gidoia eta zuzendaritza: Iban Ayesta Aldanondo
Argazki zuzendaria: David Lopez Fonseca
Muntaketa: Julia Lanchas
Musika: Pascal Gaige
Soinu diseinua: Haimar Olaskoaga
Irudi post-produkzioa: Ruben Salazar
Emana Films-ek ekoitzia




VERA






Vera, txakurra lagun duela zelai berdez betetako bailaran eguna naturaz gozatzen igarotzen duen artzain gaztea da. Veraren paradisuko mundu armoniatsua suntsitzen hasiko da otsoak artaldea erasotu eta ardi bat akabatzen duenean. Gelditzen den artaldearen bila doanean txakurra falta duela konturatzen da. Artaldeak osatzen duen zirkulura sartzen da eta erdira heltzean itzal arraro batek zelaiak estaltzen ditu. Verak zerura begiratzen du artaldea urruntzen den bitartean. Ilunabarrean Vera herrira jaisten da txakurra lagun duela eta gaua jarrita igarotzen du suaren garrei so.

 
Egunsentian Vera mendi baten gailurrera igotzen da. Laino bitxi batek estali eta amildegira jaurtitzen du. Ur korronteak Veraren gorputz bizigabea errekan behera bultzatzen du sakan estu batean galtzen den arte. Goizaldean, errekako zulo sakon batetik Veraren irudia ateratzen da harroketan lauoinka. Aurpegia estaltzen dion ile luzea kentzean, Vera emakume berri bat dela agertzen da. Vera berria txakurrarekin elkartzen da basoan. Elkarrekin larreak igarotzen dituzte artaldea dagoen lekurantz. Vera berria artaldera gerturatu eta ardiek osatzen duten zirkulura sartzen da.



FITXA ARTISTIKOA:

Fikziozko film laburraren izenburua: Vera
Iraupena: 20 min.
Pertsonaiak: Patricia López Arnaiz, Urko Olazabal, Nia Acosta eta Juan Ignacio de Paul.
Gidoia eta zuzendaritza: Iban Ayesta Aldanondo
Argazki zuzendaritza: Iban Quintana
Ekoizpen exekutiboa: Iñigo Yurre Lezeta
Edizioa: Miren Juaristi Zabaleta
Musika: Alejandro Garmendia
Soinu diseinua: Haimar Olaskoaga
Irudi post produkzioa: Imanol Gomez de Segura
Emana Films-ek ekoitzia